Újrajátszott Trianon - Társasjáték

Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Újrajátszott Trianon - Társasjáték
Nincs raktáron
19 990 Ft
Nincs raktáron
Összehasonlítás
Kedvencekhez

Korosztály: 14 éves kortól
Játékidő 90-120 perc
1-4 fő

 

Az Újrajátszott Trianon egy teljesen kooperatív játék, amelyben egy száz évvel ezelőtti képzeletbeli kormány tagjai a játékosok – akár egyedül is játszható -, és egyszerre kell szembenézzenek a Nagy Háború utáni kor minden kihívásával: az ellenség csapatai folyamatosan támadják az országot, a szén és gabona mennyisége korlátozott, és állandóan csökken, ahogy egyre újabb régiókat veszítünk, az események pedig a valós történelmi helyzetnek megfelelően követik egymást.


Miről szól a játék?
A játéktábla a Magyar Királyság ezeréves építménye, amelyet az újonnan létrejövő kis-antant államok vesznek körbe, és seregeik ugrásra készen várakoznak az ország lerohanására. Az események az I. világháború végén, 1918. őszén kezdődnek, amikor a háborús vereség az Osztrák-Magyar Monarchia felbomlásához vezet. Ebben a teljesen képlékeny helyzetben kell a játékosok által alakított hadügy, külügy, belügy és pénzügy miniszternek olyan döntéseket hoznia, amelyek megakadályozhatják a teljes káoszt, az ezeréves birodalom darabokra esését, és a vörösök hatalomra kerülését. Rendkívül összetett rendszerről van szó, amelyben megjelenik a korabeli társadalom aktuális állapota a morál sávon, míg a komplikált nemzetközi helyzetet a diplomácia sáv modellezi, amelyeken a skála mélypontja azonnali vereséget jelent a játékosok számára. Ugyanígy el kell kerülni, hogy ellenséges csapatok szállják meg Budapestet, vagy a játék végén még a jelenlegi országhatárokat sem sikerül megtartani, mert ezek szégyenteljes bukást okoznak. Amennyiben sikerül a mostani állapotoknál már picit kedvezőbb határokat elérni a hetedik forduló végére, 1920 kora nyarára, akkor győztesnek érezhetik magukat.


A játék lényege
Minden körben a korbeli eseményeket rekonstruáló pakliból csapunk fel összesen hatot, amennyiben a lakosság morálja már a narancs vagy vörös sávban van, akkor egy kártyát a bolsevik lapok közül is. Ezek a kártyák azonnali hatásokat okoznak, amelynek negatív következményeit igyekeznek a miniszterek elhárítani többek között a korszak valóságos szereplőit tartalmazó akciópakli segítségével. Minden miniszternek 2-2 akciója van körönként, amivel nagyon jól kell gazdálkodjanak, mert ebből kell irányítsák a saját tárcájukat is, a hadügyminiszternek a katonai műveleteket, a külügyminiszternek a diplomáciai lehetőségeket, a belügyminiszter a törvényhozást, míg a pénzügyminiszternek a nyersanyagok kezelése a fő feladata. Az ipari termelést a szén, a mezőgazdasági árukat a gabona modellezi a játékban, amiből minden egyes terület meghatározott mennyiséget termel. Ezért is különösen fájdalmas, hogy a mesterséges intelligencia által irányított kis-antant országok kör-körre lépnek beljebb az ország szíve felé, így a magyar fél gazdasági lehetőségei folyamatosan csökkenek. Ennek ellentételezésére van szükség új magyar hadosztályok felállítására, és a fronton való bevetésükre, aminek persze komoly szénköltsége lesz, az étkeztetésükről nem is beszélve. Az ellenséggel való összecsapások során érzékeny veszteségeket is szenvedhetünk, de a dobókockának és így a szerencsének egyedül a harcot kísérő áldozatok kiszámításakor van szerepe. A csatát egyszerű többséggel döntjük el, így teljesen tervezhetővé válnak a lehetséges hadműveletek. Folyamatosan sorsdöntő időket élünk meg a játék során, mert hajszálon múlik, hogy elbuknak az állandó nehézségek között a honvédő magyarok, vagy sikerül a vékony mezsgyén ellavírozni a játék végi értékeléshez, ahol népszavazásokkal tarthatjuk meg a magyar többségű régiókat, így többletpontokat is bezsebelve. A három évig készülő alkotást Lenhardt Balázs több korábbi játék tapasztalataival felvértezve tervezte meg, a munkában Limpár Péter történész volt a segítségére, így a történelmi hitelességhez és tényszerűségéhez fikarcnyi kétség sem férhet. A szerzők nagy teljesítménye, hogy a komplex eseményláncolatot, és a rengeteg befolyásoló tényezőt sikerült egy két órás játékba sűríteni, amelynek minden egyes pillanata sorsdöntő lehet.


Minőség
A játékban lévő tartozékok hihetetlen minősége a Kékjátékra jellemző magas átlagot is felülmúlja, több mint 40 mini (hatféle egységből), mindegyiknek külön hellyel a műanyagtartóban, 250 különböző kártya, különleges fémjelölők, egyedi, gravírozott dobókockák, külön minisztertáblák minden játékos részére. Ez egy olyan játék, amely mindenkinek kelleni fog, ha látta.

Ajánlom
Nyomtat
Kérdés a termékről
Részletek

A doboz tartalma:

- 1 db játéktábla,
- 4 db minisztertábla,
- 8 db akciókorong,
- 1 db erőforrástábla,
- 44 db erőforrás jelölő,
- 1 db törvénytábla,
- 8 db dobókocka,
- 6 db népszavazás lap,
- 3 db államfő kártya,
- 24 db miniszter kártya,
- 15 db törvény kártya,
- 78 db akció kártya,
- 15 db Bolsevik kártya,
- 105 db eseménykártya,
- 1 db diplomácia tábla,
- 42 db figura,
- 32 db korong
és egy játékszabály.

Adatok
Cikkszám
tj_km_ut_01